Thursday, April 18, 2013

dari pemandangan mataku

assalamualaikum,,,

DULU
 dari pemandangan mata ku,
hati tersentuh dan terguris di saat kami di biar begitu...
tak tumpah seperti seorang yg tiada pilihan
dan terpaksa menerima hukuman yg setimpalnya atas kesalahan yg entah kami tak tahu...

dari permandangan mata ku,
aku tahu dia sangat terluka dan bersalah
atas pilihan yang terpaksa dia pilih..

dari permandangan ku,
dia jugak krhilangan seperti mana kami merasa kehilangan
WALAU mungkin hanya sedikit tp ak bersyukur jika dia juga merasai ap yg kami rasa
meneruskan kehidupan seperti smua tu tak pernah terjadi..

dari permandangan ku...
smua yang terjadi pasti la bersebab dan ada hikmah
dan aku pasti hikmah pasti yang terbaik untuk kami
dan jugk untuk dia..

dari permandangan ku..
dia mengajar kami erti kehidupan sebenar
bukan lagi hidup dalam fantasi yang dia ciptakan
dan juga bukan lagi lari dari masalah
mungkin juga tidak berharap dan bergantung pada nya

dari permandangan ku..
aku banyak belajr dari apa yang terjadi..
hidup harus diteruskan....
tanpa merungut aku berusaha bersyukur dan berdiam
memaafkan kesilapan yang telah mereka laku kan bukan nya mudah

dari permandagan mata ku
aku semakin matang menjalani kehidupan
bukan lagi laling ayah yang seperti kalian gambarkan
memikul tanggungjawab yang dia galas
memikir kn tentang masa hadapan kami tanpa dia

kini syukur alhamdulillah aku masih ada mama, keluarga mama, adik beradik aku
agar kami sentiasa teguh berpegang antara satu sama lain
mungkin ini dugaan yang besar Allah beri yang akan digantikan dengan
kebahagiaan atau sesuatu yang dapat menyedarkan kami dari mimpi panjang

p/s: tiba tiba bermadah helah plak...huhuhu~~ mungkin ak da semakin serius.... smogs sd iktibar dari detiap kejadian...



_cik laling_





4 comments:

  1. thanks sakinatun..hehehehe kte wat lex je... hahaha

    ReplyDelete
  2. Pateahh, sedihnya baca, nak nagis! :( Sabar ye Teah, walau apapun jadi, aku tetap bersama korang. Walaupun nampak macam aku sellau nyibuk nak menyelit celah-celah korang adik beradik, aku sebenarnya harap sangat untuk jadi orang yang korang boleh sandar bila korang perlukan tempat melepas lelah. Betul kata kau, pasti dugaan ni Allah bagi sebelum dia hadirkan pulak kebahagaiaan dan kesenangan utk korang adik beradik. AKu sentiasa doakan korang. Tabah dan kuatkan semangat! :')

    ReplyDelete
  3. thanks ajuya... hehehe~~ insyaAllah kmi akn kuat dan tabah dgn dugaan ni.. sbb kmi ada satu sama lain.. doa kan aku ea.... thanks sbb ko sudi jadi bahu utk kmi bersandar sbb kami akan sntiasa memerlukan sokongan kau!! hehehehe sbb ko kan mentor aku!!

    ReplyDelete