Pages

Tuesday, April 23, 2013

daripemerhatianaku2

assalamualaikum..
disini aku nak bercerita tentang respect.. atau sejujur nya hormat la..
yup memang bettul bila dikata kan yang muda harus respect yang tua or berumur la
tapi yang tua msti lupa bila yang muda respect yang tua ada pepatah mengata kan
yang tua harus sayang yang muda...

aku keliru,. adakah sialap aku bila aku guna kan prinsip ini untuk aku berikan penghormatan ak kepada hanya orang yang layak di beri.. contoh

so to get it, you must give it! tak gitu... semua orang nak di hormati so kita kne mula kan dengan diri kita sendiri untuk dapatkan respect dari orang lain... tak gitu?? macm ak kt prs(pembimbing rakan sebaya) dlu kat sklh moto kami "bantu diri sndri dlu untuk bantu org lain" 
klo diri sndri pergai mcm tuttt knp kau tak boleh terima bila orang pergai mcm tuttt.. okey done kte ke contoh ke 2





aku tak kisah pon kau tu apa.. tak kira siapa pon kau.. bgi aku bila orang respect aku aku kan respect balik.. ala sme jugak mcm what u give u get back... so senang je kan.. tak payah pumpampumpam psl respect kalau kau sndri tak tahu apa ituu RESPECT!!

 ak seorang yang akan hormat orang dlu./. tpi kalau apa yang aku dapat tak setimpal dan lgi terok dri ap yang aku bgi so sorry too say ak takkan respect  wlaupon kau berpangkat, berduit atau berjawatan bsr!

last dri aku mana saja kte berada respect tu penting okey xkira la ko tu pangkat apa.. uhuhuhu~~  ok done!



p/s: kerja memeningkan kepala

No comments:

Post a Comment