Friday, February 7, 2014

07 februari 2014

assalamualaikum,
ceria tak hari anda hari ini??
mesti la mahu ceria..

apa saja yang berlaku anggap aje sebagai pelajaran untuk kita
tak kira la salah kita ke bukan ke
kentut orang lain ke apa apa aje lah

ha... bersangka baik kan lagi best..
semua kita boleh bersangka baik tapi.....
bia la ikhlas...

alhamdulillah sejak aku belajar bersangka baik hidup aku semakin ceria dan aku lebih positive
kadang kadang ada masa aku down jugak penat..
tapi aku usaha tak banyak sekurang kurang nye sedikit... ea dok??

tahun baru ni bagi aku kehidupan aku aktif sangat..
maksud aku bukan sebelum ni tak aktif.. tapi
tahun ni tahun baru bagi aku..

bulan 4 habis kontrak..
kena cari kerja...
kalau dulu tunggu semester je.. tak payah pening-pening
pikir itu pikir ini
kalau dulu tunggu ayah buat keputusan je..

baru bulan 2 kehidupan aku macam mendaki bukit sekejap turun sekejap mendata sekejap naik tinggiiiiiiii... kadang kadang tu nunnnnnn tinggi...hahahaha

hurm~~ pasal dunia memang sampai mati pun tak akan habis.. eh da mati pun belum tentu habis...
ha kan aku da cakap semua yang terjadi pasti ada hikmah yang baik di belakang nye...
mana ada kehidupan seseorang tu perfect sentiasa, bahagia sentiasa..
tapi aku tak cakap pula kena redha aje dengan apa yang jadi..
sebelum redha tu kena usha berdoa and tawakal dulu.. sekurang kurang nye kita da usaha...
tak banyak sikit pun jadi la.. ea dok?? hahahaha
yang penting bukan untuk orang lain untuk diri kita jugak
eh tapi aku tak cakap kne penting diri sendiri sekurang kurang nye bantu diri kita sendiri dulu
baru cantik nak bantu orang lain... hehehe~~


p/s: semua nya datang dari hati... ingat membantu mesti ikhlas.. pikir positive kalau tak ikhlas tapi tolong jugak kan rugi dapat penyakit hati dan rugi pahala...


ciklaling


No comments:

Post a Comment