Pages

Monday, May 26, 2014

hisabla diri sendiri sebelum dihisab...

Assalamualaikum

Indah nya berbaring di atas katil ditemani hujan melayan perasaan...
Ber muhasabah diri untuk mengenal diri sendiri...

Even aku dah 25 tahun tapi aku masih sukar mengawal dan mengenali diri aku sendri... hilang identity...

Nope! Maksud aku baik buruk...
Belajar menilai aib sendiri bukan insan lain.. kerana kita lebih bijak melihat aib orang lain... duduk bertapa melihat orang lain...dan... yang pasti menilai insan tu tanpa menyedari adakah kita sudah cukup sempurna untuk melihat orang lain....

Tiada manusia yang suka aib nya di buka... tetapi kekadang kita akan meluahkan segala apa bila kita marah atau benar2 sudah tidak berupaya....

Belajar la menerima dan memberi...
Bukan saja dari segi bantuan tetapi nasihat dan keburukan kita atau orang lain
Nobody perfect... atau pun hidup saja di gua yang hanya ada kau seorang... boleh?? Hehehe

P/s: rumusan hari ini dari buku ALLAH tidak pernah jauh... peringatan untuk aku dan kalian...


Ciklaling

No comments:

Post a Comment