Pages

Sunday, June 20, 2010

sesangatla bertuah......(1)

sesangatla bertuah................dua ari berturutturut rasa macam hidup ni bermakna sangat.....hanya ALLAH saja yang tahu aku ni memang sangatsangat hepi 2 hari ni.....huhuhuhu....nak tau ke???nak aku cerita ke???bolehboleh..tapi dengan syarat tepuk tangan lu..cepatcepat sapa lambat tinggal...
nak cerita mana dulu ea???agakagak korang elok aku campur 3-3 cite ke 1-1????huhuhuhu....

ish epi sangat samapai tangan tak nak berhenti menaip...jup.....nak bersenam tarik tahan nafas....huhuhuhu....

 the first story mory nie:
nak pic lu ke cite lu????selalu aku letak cite lu baru pic..so aku cite lu....19 june aku pertama kali memasak..itu pon ajak kan jirah adik aku yg agak teringin sangat memasak...umi bukan malas tapi busy menjahit baju kurung tok jirah, syuhadah,aishah n tok diri umi sendiri... aku??? kurang disayang...

jadi disebabkan umi x nak langsong jahat baju kurung  tok aku dan kainkain kepunyaan aku betukar menjadi milik nyer...aku putuskan perang dengan umi....okey tipu....jadi aku malas nak masak tapi atas ajak kan jirah aku gagah kan sebab jirah da wat muka palng buruk yang dia pnh ada.....lagilagi dengan dia pnya membebel...oh TIDAK!!

hari tu memasak ikan sweet sour, labu air, goreng ikan dan telur dadar...ok tipu agi...aku just masak ikan sweet sour dan labu air..yanglagi dua jirah masak....selalu masa bse2 tibatiba dorang nak makan ikan sweet sour lak....
jadi step pertama tugas jirah bergegas mintak resepi kat chef umi...sambil tu aku siapsiap coz da janji nak kuar dengan sahabatsahabat baik aku (huda,ema dan cikda).....da mintak dan jirah da sedia kan bahanbahan aku pon da siapsiap juz tggu huda ambik kat umah kami pon mula kan tugas...
ni dia aku sediakan pic ala kada sikit..:

bahan-bahan:
                      
   
tadarrrrrr:
        

kelam kabut gak..takut tak jadi..mau kena gelak dengan umi...huhuhuhu...aku sebgai ketuakat situ...hahahaha..poyo...tapi serius...aku pon first time kot....alhamdulillah jadi...yahuuuu....xcited...sedap kot!!!
yessss!!da ley kawin...huhuhuhu...mang bakal laki aku makan lauk ni jela tiaptiap hari...hahahaha


p/s: fuh..jadi.....caye x caya x?????nak wat ag rr.....stop lu ad org kol....hihihihihihi....

my love is yours:
teyha amil     

No comments:

Post a Comment