Pages

Sunday, April 28, 2013

dari pemerhatian aku 3

assalamualaikum..
hai smua... hari ini entry ak tak ada la serius mana...
saja nak mengepost satu entry supaya pembaca yang rajin singgah kat blog aku ni ad bahan yang nak di baca..

aku da keje... yeay! akhirnya aku da jadi seorang pekerja seperti kebanyakan pelajar kat dunia ni nak..
tapi bagi aku, aku lagi suka belajar la pulak...even ada quiz, assignmnt, test dan yang paling ditakuti final exam kannn... i love student life...hahaha

aku tak nak cite pasal ni pon.. aku nak cerita pasal kahwin/.. KAHWIN.. teheeee..
just aku ad dua pemikiran yang ak penah baca..

1: "jodoh mmng da ditetap kan tetapi kita harus berdoa, mencari dan berusaha"
2: "xyah watpe2 klo da jodoh dia akn dtg juga pd wktu nye"
ni mcm kes rezeki.. rezeki knp kte kne cri even org ckp rzki ad di mne mne.. klo da rzki kte akan jdi rzki kte juga...tpi knp kita still mncri rezeki tu?? haaaa... so sme la  mcm jodoh..

ak keliru.. ak serik untuk bercinta jadi ak pernah berhnti berusha dlm perhubungan dan hanya mmbiakn dgn takdir... sampai la aku lupa tentang cinta dan fokus pada diri aku sendiri.. tapi aku tak pernah salah kan takdir bila hubngan aku dgn dia tu putus ditgh tgh kota raya..dandan... (opss mls nk pk..)

cme ak tak tahu nak jawab apa pada smua yang bertanya... ea saya dah 24 tahun dan bukan saya sengaja nak lambat lambat tamat kan zaman bujang saya ni....saya juga berusaha ke jalan itu..

tapi ALLAH maha mengetahui.. mungkin belum waktu yang sesuai untuk saya... tiba saat tu nnt pasti saya akan bagitahu..dan pasti saya paling bahagia saat tu..hahaha (mcm artis pula..) jadi sebelum ke arah tu better ak pikir utk mse dpn ak.. dan perbaki diri saya sendiri untuk menjadi insa yang lebih baik..  sbb setiap org sudah ditakdir kann hidup berpasang2an dan pasangan kita mncerminkan diri kita .. jadi jangan rsau.. klo tak dipertemukan didunia ni pasti akan dipertemukan di kehidupan sne..hehehehe dan jangan lupa "wanita solehah dan baik untuk lelaki yang soleh dan baik" dan sebaliknya.. :)

p/s: opss ini pendapat aku.. jadi jgn salah faham atau pikir bukan bukan ea.. act sy x kisah pon soklan tu sbb mmg da ptt di ajukan soklan tu pada sya..


ikhlas,
ciklaling



No comments:

Post a Comment