Pages

Tuesday, October 8, 2013

perbandingan

hidup tak perlu kan perbandingan
masing masing ada bahagian masing-masing

aku sendiri usaha dan cuba jauhi perbandingan
untuk mengelak sifat cemburu dan iri hati
untuk mencari perasaan bahagia dan bebas


melihat diri aku dan kau
tiada jauh beza nya
cume alhamdulillah aku masih bahagia
mungkin aku mencapai banyak halangan dan rintangan dulu
sebelum mencipta bahagia
tapi aku masih bahagia

tak perlu lalai dan mendonggak ke langit bila
rasa hidup kita sempurna
tak perlu berasa puas bila
rasa diri cukup segala


kerana disitu kita akan merasa jatuh pengsan tanpa oksigen bila
rasa rintangan datang tanpa kau sedia..
disitu kita akan mencapai kekecewaan bila
rasa kesempurnaan itu di tarik dan dicabut dengan tiba-tiba

p/s: memberi kata semangat pada diri sendiri



ciklaling

No comments:

Post a Comment