Friday, November 21, 2014

21/11/2014

pernah tak korang rasa down sangat?!
macam aku rasa..

rasa nak lari dari tempat duduk korang sekarang
duduk diam2 dalam hutan sorang-sorang
kawan dan bercakap dengan monyet and burung-burung dalam hutan..

dengar bunyi air terjun.. lajuuuu je turun dari celah2 batu..
terbaring atas semak samun menghadap langit..

muncul kembali saat-saat kau di lahirkan..
zaman kanak-kanak, terus ke zaman remaja..
saat tu tersengih la sorang sorang gatal bila raut wajah ehem menerjah ke otak..hehehe

tapi biasa la kehidupan...
pasti ada dugaan dan saat jatuh...
utk kau kuat hadapi saat yang lebih mencabar iaitu zaman kewanitaan kau.. ceh! wanita sangat..

dugaan yang terbesar yang pernah aku hadapi..
ea bila teringat pasti orang cakap yang lepas usah di kenang..
pikul tanggungjawab seorang kakak...
mengerti erti kehidupan..

penat nya kehulur kehilir
merayu dan meminta...

alhamdulillah dalam apa saja ujian yang Allah beri
masih ada yang sayang dan membantu...

terkenang sendiri 2 tahun untuk aku bangkit semula..
dan kini aku disini.. masih terus di beri ujian....

dan aku masih beruntung..... kerana masih ad yang sayang..
memberi sedikit kekuatan... untuk aku masih bisa tersenyum..


bermuhasabah sebentar..

benar aku jugak pasti ada salah dan kurangnya..
itu biasa sifat manusia...

dengan ujian ini aku akan terusss...
belajar bersyukur..
setiap kali ujian dan susah payah yang aku kenang..
aku belajar gembira... belajar memaafkan..

ujian dan kenangan pahit itu la..
aku akan terus berterima kasih pada insan - insan yang masih teguh menyokong ku..

hanya Allah dapat membalas..
terima kasih.. "you know who you are...."

p/s: aku tak akan lupa segala kepahitan itu agar aku akan sentiasa bersyukur dan tidak pernah lupa siapa aku...

-ciklaling-





No comments:

Post a Comment