Pages

Saturday, April 18, 2015

SINGAPORE : part 1

Dear diary

bukan main malas lagi nak menaip ni..
awat la.. padahal hari ni free bukan main..
kena kerja standby kat office
menghadap je pc ni... tak tahu nak buat apa...

awat lagu tu fatiha~~
hahaha

assalamualaikum~~

apa khabar semua.. da sebulan lebih cerita aku ke Singapore..
tapi since hari ni aku free and aku nak cerita kan 2 trip holiday aku
jadi aku settle kan tang Singapore dulu

kalau tak amatla terbeban nya aku rasa,, hahaha (mintak simpati)

so lets talk about the journey!!!


ini dia.. 1 bus kami bertolak jam 12 malam hari jumaat... aktivity retreat puteri bandat tun razak~~ yang x rapat kami rapat2 kan yang masam kami manis2 kan.. tyme macam ni la kami2 dapat peluk ciom satu sama lain...


 jaadi dalam pukul 9/10 kami sampai ke JB kena check in bag je dulu kat hotel untuk lebih mudah walk in ke imigresen Singapore pergi balik.. almaklum pergi balik je singapore ni..

Tips 1: yang memang check in hotel Jb better check in dlu apa yang patut sebab perlu lalu 2 kali imigresen.. jadi leceh kalau korang ankut segala bagai barang korang..
 sampai2 kat UNOVERSAL STUDIO terus benda paling wajib snap! snap! snap! laaaa.... hahahaha
excited almaklum la first time... hahaha kami berpecah supaya lebih muda nak beratur main segala bagai.. kalau semua satu jalan mau ada yang x sempat main.. hehehe
 before tu pening gak nak kesini ke kesana ke kesinun ke kesinan ke.. hahaha kalau aku sorang ni mau sesat dalam tu terus g alice wonderland.. hahahaha~~ jadi kami ber enam stick macam super glue dengan kak Lyn serba boleh.. hahaa yang free hair baju kelabu.. ( okey xyah sengeh2 naaa dia da berkeluarga..)

Tips kedua: mesti la ambik dia punya maps supaya x sesat.. hahaha
 moh layan gambar jalan... kami decided buat pusingan dari kanan.. faham tak? x paham g sne nanti tgh2 jalan 2 simpang ambik kanan.. hahaha
 first permainan kami! transformer.. lama lah gak bertur nya.. ingat kan macam fun fair kat malaysia.. hahaha xad plak beratur panjang2 sampai keluar.. rupa nya jalan nak ke tempat permulaan tu bukan main jauh.. hahahaha
 but! puas hati.. hahaha biar la duduk dalam kereta transformer tu kena ludah, kene api, kena baling bagai aku tetap pejam mata.. hahahaha layan kan aje..

tips ketiga: transformer tak ada la seram mana.. so far okey la.. naik je ttp mata ke jerit sampai keluar anak tekak ke tak apa.. janji pernah naik!! hhahaha

next! mumia ek?? hahaha ntah lupa.. hahaha yang ni tolong yang memang takot gilo tolong jangan naik!!! tapi kalau nak cuba sila sila kan la.. hahaha

aku kira salah sorang yang menyesal naik hari tu.. hahahahaha
 before naik smua happy snap sana sini... happy bagai la.. sebab di sogok kata-kata manis macam gula gula kapas dengan hai hai hai chip kita...

da settle smua pening.. lemah lutut..
hahaha eh ke aku sorang?? hahahaha
jalan-jalan sambil ambik gambar..tu penting tu!! untuk kenangan... bukan gedik2.. hahaha

seterusnya kami ke jurasic park! ni mmg x seram la.. baby bru lahir pun kalau naik x pengsan.. hahaha tapi kami main ala kadar je.. satu theme satu mainan.. sekurang-kurang nya pernah.. kan??
 jadi terus kan perjalanan tadaaa sampai ke castle fiona... hahaha ni just tgk theatre  Fiona and sharek je le.. lagi pun da penat jerit2 bagai  eh ke aku je jugak yang tang jerit jerit tu??? hahaha


 settle bergambar lagi.. this view is super duper nice!!! jom layan gambar2 selfie kami
                               
                   
kak lyn~~~ kakak serba boleh.. tak yah pikir panjang! smua sure boleh! tolong paham
kak ila.. rasa kakak yang sama ad perasaan macam aku bila naik game mumia tu.. hahaha
 kak ieqin.. finally dia dapat juga botol panda yang tiba-tiba semua nak beli jugak.. hahahaha

happy nye bukan main bila dapat~
 ini?? anak pak amil la... hahahaha si penakut tapi nak naik jugak!! lantak la kaki gigil.. ku tarik jugak!! hahaha
 yes! berjaya kejar fiona and shrek.. eh fiona aku pernah jadi ko untuk dinner PREC tapi x menang.. bak sini mahkota ko!
request mereka nak gambar ala kumpulan elite x pun feminin? hahaha

okey faham girl generation... hahaha
 okey layan lagi pic ni... ak jatuh cinta dengan castle kat belakang tu!
last2 rehat makan dulu.. da x larat dan masing2 da lapar!!!

then teman k.lyn and kak ieqin ke hard rock cafe bli t-shirt dorang nak buat koleksi la tu...


 masuk balik!!!pas makan.. energy da naik... eh tu dorang je...  aku ni mmg cepat penat! hahaha

almaklum la!!!! kikikiki settle coping habis kan duit yang ade sebab da tak de g mana...

before balik jalan perlahan lahan ke bas selangkah demi selangkah.. sebab nak bergambar sana sini lagi.. hahaha
 jumpa lagi! ap nama binatang ni.. itik mama kat kg kot! hahaha so kita selfie.. pandai itik biru selpie..

siap rampas gopro kita nak selfie punya pasl..

but nice view!!!! thanks itik biru!!!
 so.. itu la cerita aku yang pertam di singapore.. last gambar kami di sana..

then terus gerak balik hotel kat JB sebab malam ada makan2.... stay tune untuk part 2!!!












p/s: nice to know u kakak-kakak!!!! sori kak su yang suka pokpek pokpek, adk yang ske pose lain dalam pic and kak miza yang gelak je bila saya cakap gambar selfie awak sorang2 xadooooo..
EH SINGAPORE I WILL COME BACK SOON!!!



CIKLALING

No comments:

Post a Comment